• Melis Danişmend

    Solo albümüyle beğeni toplayan Melis Danişmend Ankara'daydı [...]

  • Mabel Matiz

    Matizm ağır adımlarla ilerliyor [...]

  • The King Is Dead

    Indie folk grubu The Decemberists'in son albümü [...]

  • Cam

    Beğenilen tiyatro oyunu Ankara'daydı [...]

  • Odtu

    12. Sanat Festivali [...]

  • Ankara Film Festivali

    17-27 Mart'ta [...]

  • Can Bonomo

    İlk albümü Meczup ile dikkatleri çekmeyi başardı [...]

  • The King's Speech

    Bu senenin en çok ses getiren filmlerinden Zoraki Kral [...]

  • Sanctum

    James Cameron 3 boyut teknolojisi ile bu sefer başarılı olabilecek mi? [...]

  • Bruno Mars

    Doo-Woops & Hooligans albümü [...]

  • Athena

    Athena 27 Ocak'ta Ankara'daydı [...]

®

22 Ekim 2011 Cumartesi

Müzik Kutum #3



Danger Mouse & Daniele Luppi - Rome
David Guetta - Nothing But The Beat
Adele - 21


Danger Mouse & Daniele Luppi - Rome

Mayıs'ta çıkan bir albüm için geç yazılmış bir yazı bu aslında. Brian Burton nam-ı diğer Danger Mouse, Gnarls Barkley ve Broken Bells gruplarından tanıdığımız ayrıca The Black Keys ve Gorillaz gruplarının albümlerinde prodüktörlük yapmış bir isim. İtalyan Daniele Luppi ise aslında pek de duymadığımız fakat yaptığı soundtrack parçalarıyla tanınmış biri. Albüm genel olarak enstrümantal ağırlıklı ve western film müziklerinin günümüze uyarlanmış versiyonu gibi. Söz içeren parçalar da ise karşımıza süpriz iki isim çıkıyor; Jack White ve Norah Jones. NME'nin 2011 yılının şu ana kadar en iyi 50 albümü arasında gösterdiği albümde en beğendiğim parça ise Norah Jones'un seslendirdiği "Season's Trees" oldu.


  


David Guetta - Nothing But The Beat

David Guetta, One Love albümü ile hayatımda ilk kez club ağırlıklı bir albümü baştan sona dinletmeyi başarmıştı. Albüm uzun zamandır bekleniyordu fakat David Guetta'nın Jessie J ile yaptığı parçayı da albüme dahil etmek istemesiyle çıkış tarihi ağustosa ertelendi. Fransız Dj'in 5. albümü iki cd şeklinde yapılmış. Albümün ilk kısmında bir çok ünlü sanatçıyla düetleri bulunuyor, ikinci kısım ise kendi mixlerinden oluşuyor. Açılış parçası daha önce single olarak yayınlanan "Where Them Girls At". Albümdeki diğer düetlerde ise Snoop Dog, Usher, Will.I.Am, Akon, Timbaland, Jessie J gibi ünlü isimler bulunuyor. Guetta, diğer dj albümlerine nazaran farklı ritimler kullanmayı ve daha dinlenebilir parçalar yapmayı tercih ediyor, bu durumu son albümünde de korumuş ve albümün ismi gibi 'beat'lerin yoğun olduğu bir albüm yapmış. Albümde en çok dikkat çeken parçalar; Snoop Dog ile düet yaptığı "Sweat", "Little Bad Girl" ve albümün ikinci kısmındaki "The Alphabeat". Yinede One Love albümünün bir adım gerisinde kalmış bence.

Not: Bu arada David Guetta'nın Timbaland ve Pitbull'la düet yaptığı Pass At Me parçasında arkada görünen Efes Pilsen biralar da çok başarılı bir reklam tercihi.



 
Adele - 21

Bir başka geç kalınmış ve aslında buraya yazmaya bile gerek olmayan bir albüm yaptı ingiliz şarkıcı. İngiltere'de Madonna'nın rekorunu kırarak listelerde en uzun süre durmayı başardı ve "Rolling In The Deep" parçası ile Lady Gaga'nın Bad Romance parçasına benzer şekilde bir patlama yaratarak, cover tercihinde en ön sıralardaki yerini aldı. Daha önce 19 isimli sadece bir albümü daha bulunan ve 23 yaşında olan şarkıcı hızla dünya çapında bir üne kavuştu. Belki de en büyük şansı Rick Rubin ile çalışması oldu. Zaten Metallica, Red Hot Chilli Peppers, Kanye West, Jay-Z, Slayer, Johnny Cash, Shakira gibi birbirinden farklı isimlerin tercih ettiği birinini prodüktörlüğünde yapılan albümün de başarısız olması beklenemezdi. (bkz. Rick Rubin Diskografisi). Bana zaman zaman ses ve tarz olarak Alanis Morisette'yi hatırlatsa da Adele tartışmasız bu yılın en başarılı isimlerinden biri. Albümde en beğendiğim parçalar ise; Turning Tables, Set Fire to the Rain ve Cure'un unutulmaz parçası Lovesong'a yaptığı hoş cover oldu.




0 yorum:

Yorum Gönder